Cum se întreține bateria înainte de iarnă? Întrebarea este actuală. La urma urmei, după cum știți, nopțile reci de iarnă sunt o provocare specială pentru bateriile auto. Statistic, în această perioadă încep să eșueze cel mai mult. Dimineața, când se încearcă aprinderea, demarorul nu se învârte, iar mașina rămâne imobilizată. Anumite acțiuni pot ajuta la reducerea probabilității unui astfel de scenariu neplăcut.
Primul lucru care este util de făcut este să verifici starea bateriei toamna cu specialiști care pot verifica cu experiență bateria înainte de iarnă. Ei vor determina nivelul și densitatea electrolitului, vor evalua integritatea structurală a carcasei. Dacă se detectează o scădere a nivelului de electrolit și bateria este în curs de service, atunci se poate adăuga apă distilată. Odată cu scăderea densității electrolitului, se adaugă concentratul acestuia. Dar acest lucru ar trebui făcut de specialiști, deoarece acțiunile inexacte pot „ucide” complet bateria. Bateriile care nu necesită întreținere cu o scădere severă a nivelului de electroliți și plăcile sulfatate vor trebui înlocuite.
În plus, în timpul inspecției, merită să efectuați un ciclu de încărcare a bateriei cu un încărcător. Această procedură va dura aproximativ o jumătate de zi. Uneori se pune întrebarea: se poate încărca bateria la frig? Cel mai bine este să faceți acest lucru în zone ventilate, nerezidențiale.
Merită să fiți atenți la starea carcasei bateriei. Este recomandabil să curățați bornele: murdăria, grăsimea pot interfera cu calitatea contactului.
Uleiul de motor afectează și performanța bateriei. Uleiurile cu vâscozități mai mari necesită mai multă putere a bateriei la începutul funcționării iernii, deoarece temperaturile scăzute îngroașă uleiul și necesită mai multă energie pentru a circula prin sistem înainte ca motorul să se încălzească. În consecință, mulți șoferi preferă să umple mai puțin ulei în timpul sezonului rece, ulei de motor vâscos pentru a reduce stresul asupra bateriei.
În regiunile deosebit de reci, șoferii izolează atât bateriile, cât și motorul cu carcase speciale sau pături termice care protejează mecanismele de înghețul excesiv. În Moldova, cu iernile nu prea reci, practic nu se recurge la această procedură.
Dacă toate aceste acțiuni sunt finalizate, atunci a fost dat răspunsul corect la întrebarea despre cum să pregătiți corect bateria pentru iarnă, iar probabilitatea de întreruperi în funcționarea bateriei va fi redusă cu mult.