28 septembrie 2021

Generatoare pentru automobile de curent permanent și alternativ

Generatoare pentru automobile de curent permanent și alternativ

Ce este un generator

Generatorul de mașini este unul dintre cele mai importante noduri ale mașinii. În lumea modernă, toate sistemele mașinilor noastre sunt computerizate și depind de furnizarea stabilă și continuă a energiei electrice. Generatorul de automobile este în mod inerent singura sursă capabilă să susțină viabilitatea tuturor sistemelor de vehicule. De exemplu, computerul de la bord controlează toate nodurile, unitățile și alte sisteme.

In ce consta lucru generatorului pentru automobil

Generatorul pentru automobile este un convertor mecanic de energie electrică, menținând în mod constant încărcarea bateriei. La pornirea motorului, apare o descărcare puternică a bateriei. Prin urmare, eficiența tuturor circuitelor electrice depinde de aprovizionarea constantă a energiei electrice fără diferite salturi în rețeaua mașinii. Și acest lucru poate realiza doar un bun generator. Spre deosebire de baterie, care stochează numai electricitate, generatorul îl produce. Lucrarea se efectuează prin rotirea rotorului (constând dintr-un aliaj magnetic) în cel de-al doilea element al generatorului de stator (constând din lichidarea cuprului). Datorită fenomenului de inducție electromagnetică, apare un curent electric alternativ, care apoi cu diverse redresoare se transformă într-un curent constant.

Generatoare pentru automobile de curent permanent și alternativ

Tipuri de generatoare pentru automobile

Autogeneratore sunt 2 tipuri: De current permanent și curent alternativ. La instalarea motorului cu ardere internă, generatorul de curent continuu are o serie de dezavantaje:

  • putere redusă,
  • eficiența de lucru slabă,
  • întreținere foarte frecvente,
  • Durată mică de lucru.

Unul dintre dezavantajele generatorului de curent continuu este, de asemenea, dimensiunea sa mare. Generatoare de curent continuu au satisfăcut nevoile automobilelor până în 1960. Cu toate acestea, din cauza dezavantajelor de mai sus, au început să se schimbe în industria de automobile la generatoare de curent alternativ, care au dimensiuni mai mici și o putere mai mare. Astăzi, odată cu apariția motoarelor hibride, generatoare de curent sunt înlocuite cu generatoarele mai perfecte, folosind cele mai recente evoluții, cu caracteristici mai fiabile în care se folosesc redresoare semiconductoare. Există trei tipuri de astfel de autogeneratoare moderne:

  • Generatoare auto sunt conectați printr-o înfășurare cu o baterie,
  • Autogeneratoare cu o conexiune statoră secvențială și înfășurări de ancorare,
  • Auto grinzi cu excitație în paralel.

În esență, generatorul DC funcționează pe principiul motorului, numai în ordine inversă. Prin urmare, atunci când înlocuiți polii, generatorul poate efectua funcția motorului. Acest lucru este utilizat la motoarele hibride moderne - generatorul efectuează o funcție de pornire, așa-numitul generator de start, precum și în mai multe sisteme STOP START

Generatoare pentru automobile de curent permanent și alternativ

Generatoare de dispozitiv

Elementele principale ale alternatorului AC:

  • stator cu miez și înfășurare,
  • Corpul principal constă din 2 părți,
  • rotor cu lichid de excitație,
  • regulator de voltaj,
  • nod de perie,
  • Rectifier de stres.

Statorul este partea principală a generatorului. Acest element creează un curent alternativ. Acest lucru se face folosind un câmp magnetic de la rotor. Statorul are o formă în formă de inel, care se bazează pe un miez constând din plăci de oțel. Aceste plăci au 36 de caneluri în care sunt atârnate 3 înfășurări. Pe baza tipului de înfășurare, pot exista 2 tipuri: "triunghi" și "stea". În schema "Stea", înfășurările sunt conectate la un moment dat. În "triunghiul" capetele de înfășurare sunt derivate la diferite puncte.

Rotorul este o altă parte importantă a generatoruluii. Pe arborele lui, rolul magnetului efectuează curent de excitație care creează un câmp magnetic. Este între două nuclee care reglează câmpul magnetic. Fiecare dintre jumătățile de poli are 6 proeminențe sub forma unui triunghi. Ele sunt numite ciocuri. Mai mult pe un arbore rotativ există 2 inele de contact care sunt fabricate din metale, cum ar fi oțel, cupru sau alamă. Contactele de înfășurare sunt lipite pe inele. Prin intermediul lor, puterea de la baterie intră în excitație de current electric. De asemenea, pe arborele rotative sunt rulmenți de rulare. La capătul frontal al arborelui rotativ este o scripetă pe care este fixată ventilatorul rotorului. Se răcește detaliile interne generatorului. Corpul este elementul principal al generatorului. Se compune din 2 coperte.

Carcasa este elementul principal al generatorului. Se compune din 2 capace. Capacele sunt conectate între ele cu șuruburi. Acestea sunt fabricate din aliaj de aluminiu, îndepărtați cu ușurință căldura și nu magnetizați. Carcasa găzduiește toate elementele generatorului. În spate este un bloc de redresor cu suport pentru perie. În capacul însuși există un contact de ieșire. Prin care apare curent electric de la generator.

Blocul de redresor, este numit și o punte diode, efectuează o funcție pentru a schimba curentul de la variabilă într-una permanentă. Forma unei punte diode este un semicerc. Se compune din plăci în care există diode. Un curent variabil este transmis din înfășurări stator la diode. După aceea, curentul este îndreptat și intră în contact în capacul din spate al carcasei generatorului. Curentul este furnizat numai prin diode într-o singură direcție. Și toți curenții cu polaritate inversă sunt eliminate.

Regulatorul de tensiune este un element responsabil pentru monitorizarea în mod constant a tensiunii curentului în mașină. Deoarece, pe o tensiune ridicată a cifrei de afaceri a motorului, înfășurarea statorului poate ajunge pina la 18V, regulatorul de tensiune primește un curent de la baterie, reduce această tensiune. Deoarece un curent electric mic din bobinarea rotorului creează un câmp magnetic mai mic, este creată o valoare mai mică în bobinatul statorului. Nodul perie este conectat la regulatorul de tensiune cu un mecanism. Prin aceasta, curentul este transmis la inelele de cupru ale rotorului. Mecanismul însuși constă dintr-un suport pentru perie și 2 perii de grafit, care sunt presate cu arcuri. Generatoarele moderne sunt produse utilizând regulatori de tensiune integrat Semiconductor, există în execuția hibridă și integrată.

Generatoare pentru automobile de curent permanent și alternativ

Curent electric, tensiune și putere a generatorului de automobile

De asemenea, autogenerator se caracterizează prin parametri, cum ar fi tensiunea nominală și curentul nominal. Deci, de tensiune în rețeaua de mașini poate fi de 12 volți și 24 volți. Atunci când operează în tensiunea nominală de 12V, la un multimetru de măsurare, tensiunea de autogenerator la cifra de afaceri a motorului de mers în gol ar trebui să fie 14.2-15,6V. Tensiunea generatorului de automobile la sarcină maximă, cu toți consumatorii actuali ar trebui să fie 13.2-14V. Un admisibil este considerat un alt 13V în cazul în care parametrii măsurați de un multimetru, puncte mai puțin permise. Acest lucru se poate vorbi despre prezența defectelor în orice punct al lanțului electric al mașinii.

Acum să vorbim despre puterea generatorului de automobile. Când activați toți consumatorii de energie electrică a mașinii, generatorul nu poate fi suficient de această putere. Apoi, bateria va da energia lipsă. Acest lucru va duce la descărcarea acestuia. Prin urmare, atunci când este instalat generatorul, cantitatea de energie consumată este necesară. Dar un generator mai puternic, de asemenea, afectează în mod negativ rețeaua de bord, pentru că atunci când motorul este pornit, elementele rețelei electrice se pot transforma în cifra de afaceri maximă din cauza excesului de curent.

Defectele generatorilor pentru automobile

Defecțiunile ale generatorului sunt mecanice și electrice. Defecțiuni mecanice se referă, de exemplu, ruperea curelei de transmisie. Datorită unei astfel de rupere, toată sarcina cade pe baterie. Acest lucru se încadrează tensiunea în circuitul electric al mașinii, care va semnala lampa de pe panoul de control.

O altă defecțiune mecanică este uzura perii de grafit. În acest caz, este necesar să se înlocuiască întregul nod de perii.

defecte electrice pot fi atribuite:

  • închiderea în înfășurările statorului și excitarea rotorului,
  • defect bloc redresor,
  • defect regulator de tensiune.

Generatoare pentru automobile de curent permanent și alternativ

Recomandări de întreținere a generatorului

Este foarte important să se efectueze o inspecție tehnică în timp util a generatorului de automobile, a verifica tensiunea curelei, strângeți șuruburile de fixare.

Cu întreținerea zilnică a generatorului de automobile, puteți verifica prezența și valoarea curentului de încărcare. Acest lucru se poate face folosind un ampermetru obișnuit. În cazul în care motorul este normal, ampermetru ar trebui să arate curentul de încărcare. Cu baterii reîncărcabile bune, lipsa de curent de încărcare indică o funcționare defectuoasă a generatorului de automobile.

La T1, verificați tensiunea curelei generatorului. Tensiunea curelei se realizează prin rotirea generatorului în jurul suporturilor inferioare de fixare a acestuia. La T2, este o jartieră a tuturor elementelor de fixare ale generatorului, sufla generatorul cu aer, verificați tensiunea reglabilă, se aplică tuturor parametrilor specificați în tabelele pentru un model specific de mașină.

O dată pe an, este cel mai bine în toamna (înainte de sezonul rece) generatorul este scos, se verifică starea nodului periei. Se verifică pe o bancă specială. Lucrul este realizat de către specialiști electrici în ateliere auto.

Procesul de instalare a generatorului de automobile pentru fiecare mașină este individuală, dar, în general, acesta poate fi similar pentru toată lumea. La început, trebuie să vă asigurați că autogenerator funcționează și poate fi instalat pe motorul mașinii. În cazul în care a fost detectată o defecțiune în timpul asamblării, acesta trebuie să fie eliminate imediat.

După instalarea generatorului, este necesar pentru a strânge șuruburile de fixare, apoi instalați cureaua de transmisie. Acesta trebuie să fie instalat și întins corect. În cazul în care este ușor întinsă, nu va fi capabil să lucreze la putere maximă. În cazul în care este tras, acest lucru va duce la uzura prematură. Apoi, ar trebui să fie conectat partea electrică a generatorului la rețeaua electrică. Apoi, există o legătură a terminalului unității. În cele din urmă, trebuie să instalați toate nodurile scoase anterior, după care generatorul este ajustat.

Instalarea în sine și demontarea generatorului se face la servicii auto special, deoarece instalația are propriile sale nuanțe. Numai specialistii pot elimina in mod corect nodurile, face repararea și a instala generatorul.

Cele mai bune condiții pentru repararea și achiziționarea de generatoare - în Agropiese TGR GROUP

Costul de instalare și reparare generatoare auto depinde de marca masinii si tipul de unitate. Puteți cumpăra un generator de mașină în magazine Agropiese TGR Group. Avem o selecție largă de producători. Printre acestea sunt branduri la nivel mondial: Bosch, Denso, Delphi și altele. Puteți cumpăra la Chișinau: soseaua Muncesti 271/7.

Ca un bonus suplimentar pentru cumpărare, vă puteți folosi de serviciul auto, situat chiar acolo. Există o oportunitate de a instala imediat un generator achiziționat în mașină. În serviciul auto, cu toate acestea, puteți verifica pentru defecte și propriul generator de stăpânii noștri vor elimina imediat toate defalcările găsite.

În alte zone ale Moldovei, puteți cumpăra un generator în rețeaua de magazine noastre. Agropiese TGR sucursale sunt localizatela orașe, cum ar fi Bălți, Soroca, Edinet, Ungheni, Falesti, Drochia, Rezina, Orhei, Hincesti, Causeni, Comrat și Cahul. La municipiul Chișinău, avem livrare prin magazinul nostru online agropiese.md.

  Sus