18 decembrie 2020

Patru întrebări naive despre anvelope - ce este mit și ce este realitate?

Patru întrebări naive despre anvelope - ce este mit și ce este realitate?

Anvelopele sunt întotdeauna însoțite de tot felul de zvonuri și mituri, adesea auzite de la oameni competenți, și, totuși, în ciuda plauzibilității lor, întărite prin autoritate, nu corespund adevărului. Experții Michelin Ecaterina Faizulina și Nichita Dovnar au ajutat la separarea faptelor de speculații.

Nr.1: Prima zăpadă este un semnal pentru schimbarea anvelopelor?

Temperaturile sub zero ne avertizează că anvelopele trebuiau schimbate mult mai devreme. Or, un semn evident că este timpul să mergeți la centrul de instalare a anvelopelor cu un set de anvelope de iarnă nu la temperatura sub gradaţia zero, ci la temperatura medie zilnică de 7 grade. La temperatura sub zero grade anvelopa de vară devine o sursă de pericol. Devine rigidă, proprietățile sale de aderență scad și șoferul riscă să nimerească într-un șanț în orice moment sau se poate întâmpla chiar ceva mai grav.

Excepție de la această regulă fac anvelopele pentru toate anotimpurile. De exemplu, Michelin CrossClimate este un model cu bandă de rulare de vară și este aprobat oficial pentru utilizare în timpul iernii. Cu toate acestea, cele de toate sezoanele vor funcționa destul de eficient la temperaturi nu prea scăzute și pe drumurile acoperite de zăpadă. Limita ei inferioară este de minus cinci grade. Deci, este concepută pentru ierni blânde.

Nr. 2: Anvelopa fabricată acum câțiva ani are termenul de valabilitate expirat?

Acesta este un stereotip negativ vechi și greu de stârpit, care va fi dificil de combătut în viitorul apropiat. Cu toate acestea, adevărul este că anvelopele unui brand cunoscut, produse în urmă cu trei-patru ani nu își pierd deloc proprietățile, cu condiția să fie depozitate corespunzător. Prin urmare, după cum arată rezultatele celor mai obiective teste, data producerii nu poate oferi nici o sugestie despre calitatea anvelopelor. Este mult mai important să înţelegeţi de unde cumpărați cauciucurile, dacă au fost instalate corect pe mașină. De exemplu, dacă stăteau sub zăpadă în piață, îngrămădite una peste alta, atunci pregătiţi-vă să vă confruntaţi cu probleme. Chiar dacă pe aceste anvelope este indicat că sunt produse în anul curent.

Deci, câţi ani o anvelopă este considerată nouă? Acest lucru este determinat de reglementările fiecărui producător. De exemplu, Michelin are cinci ani pentru toate modelele.

În ceea ce privește depozitarea, cea mai bună soluție ar fi un hotel specializat în anvelope, cu umiditate controlată, temperatură și amplasare adecvată a roților. Dacă, totuși, decideți să păstrați anvelopele pe un balcon sau într-un garaj, atunci cel puțin rețineți că anvelopele fără jante ar trebui depozitate vertical, iar anvelopele pe jante ar trebui depozitate orizontal. Ambele sunt la umbră și nu într-o pungă.

Nr.3: Relevanţa țării producerii „în interiorul” unui brand

Principalii producători de anvelope au uzine în întreaga lume. În același timp, mulți proprietari de mașini îşi doresc cauciucuri produse, de exemplu, în UE și au rezerve faţă de cele produse în alte regiuni. Dar degeaba îşi fac griji. E pentru că în una şi aceeași companie sunt obligatorii standarde de calitate și producție unice. Prin urmare, de exemplu, uzina Michelin din regiunea Moscovei exportă anvelope către Europa. Testele efectuate în mod special arată că unul și același model, produs în diferite locații, este identic în toate calitățile sale.

În plus, anumite componente ale anvelopelor pot fi produse în locuri diferite și „asamblate” - în al treilea.

Nr. 4: O anvelopă uzată pe jumătate își pierde jumătate din proprietăți

Explicaţia e că scăderea performanţei de rulare nu este proporțională cu uzura anvelopelor, ci mai lentă. Testele arată că, la o adâncime minimă permisă a benzii de rulare de 4 mm pentru o anvelopă de iarnă, proprietățile ei rămân ridicate. Inginerii se asigură că anvelopa funcționează mult timp și menține un nivel ridicat de performanță până la adâncimea minimă admisă a benzii de rulare. Dar trebuie de ţinut cont de faptul că această afirmație este mai adevărată pentru producătorii segmentului premium, care investesc sume uriașe de bani în cercetare și noi tehnologii. Cu toate acestea, anvelopele noi de la branduri din segmentul econom vor ceda întâietatea liderilor mondiali.

  Sus