22 octombrie 2021

Cum se alege un antigel? Principalii parametri și tipuri de lichide de răcire

Cum se alege un antigel? Principalii parametri și tipuri de lichide de răcire

Lichidul folosit pentru răcirea motorului are trei denumiri de bază: antigel, anticongelant sau lichid de răcire. Diferența dintre anticongelant și antigel constă în faptul că anticongelantul este o invenție rusă autonomă, prin urmare are propriul său nume. Dar funcțiile lor sunt identice. S-ar părea că cuvântul „anticongelant” are sensul exact opus în engleză și este tradus ca agent împotriva răcirii, ci nu lichid de răcire. De fapt, denumirea completă a acestor lichide conform GOST: „agenți de răcire cu îngheț scăzut”, deoarece aceștia trebuie să rămână în stare lichidă și la temperaturi și să nu se extindă la îngheț. Este important să nu confundați anticogelantul cu ceea ce oamenii obișnuiesc să numească „detergent parbriz ” - mijloace pentru curățarea sticlei de automobile în sezonul de iarnă. Se întâmplă ca începătorii de la volan să înțeleagă vag diferența dintre aceste două fluide fundamental diferite și să le toarne în rezervorul greșit.

Funcțiile lichidelor de răcire

Deci, cum funcționează lichidele de răcire? Îndepărtează excesul de căldură de la motor și cutie de viteze, participă la circuitul de încălzire din interiorul mașinii și protejează sistemele de răcire de coroziune. Abilitatea de a efectua în mod eficient această din urmă sarcină determină calitatea unui anumit agent de răcire și afectează în principal costul acestuia. Din punct de vedere fizic, procesul de eliminare a excesului de temperatură pentru a evita supraîncălzirea și problemele asociate este realizat de lichidul de răcire care conduce căldura către radiator sau un ansamblu numit „manta de răcire a motorului”. În ceea ce privește protecția împotriva coroziunii sistemului de răcire, acesta se realizează datorită aditivilor speciali care sunt incluși în antigelul auto. Acești aditivi formează un strat de protecție pentru diferite elemente ale sistemului realizate din diverse metale, elastomeri și alte materiale. Mai mult, fiecare dintre materiale are nevoie de un anumit tip de îngrijire. Prin urmare, în antigel, diferite seturi de substanțe sunt utilizate pentru a face față coroziunii. Compoziția acestor pachete de aditivi, calitatea aditivilor și, în consecință, eficiența, durata de viață și așa mai departe, determină calitatea, prețul și proprietățile antigelului.

Cum se alege un antigel

Compoziție antigel

Principalul ingredient al antigelului este o substanță numită monoetilen glicol. În funcție de ponderea sa în lichid, se formează principalele sale proprietăți - temperatura de îngheț, conductivitatea termică și așa mai departe. Diferite mașini au propriile lor sisteme de răcire specifice. Prin urmare, producătorii de lichide de răcire formulează consistențe diferite pentru mărci de automobile diverse, pentru o compatibilitate maximă. Când este vorba de disiparea căldurii, majoritatea antigelurilor fac o treabă excelentă. Și au un ingredient activ principal. Diferențele apar tocmai în capacitatea de a proteja sistemele auto de coroziune și de a prelungi „sănătatea” mașinii în această parte mai mult decât altele. Aditivii care asigură o protecție eficientă sunt un produs scump al industriei chimice tehnologice, bazat pe o varietate de studii de laborator și pe autorii dezvoltărilor unui sau altui producător. Prin urmare, atunci când cumpărați un lichid de răcire, este foarte important să acordați atenție producătorului de lichid de răcire. Prețul este, de asemenea, un indicator comun al calității. Cu cât este mai mare, cu atât mai multe motive pentru a ne aștepta la calitate și eficiență de la antigel. Și acesta este exact cazul în care economisirea nu are niciun sens, deoarece prețul celor mai bune antigeluri este o povară relativ mică pentru buget în comparație cu alte cheltuieli auto, cum ar fi costul investiției, reparațiile etc. Agropiese.md oferă cumpărarea de antigeluri de la astfel de mărci renumite rusești precum Siberia (Sibiria), Sintec, Starex. Toate sunt fabricate pe baza unor aditivi anticorozivi de înaltă calitate de diferite tipuri și în ambalaje de diferite dimensiuni.

Cum se alege un antigel

Ce culoare antigel este cea mai bună?

Principala diferență vizuală dintre lichidele de răcire este culoarea. Antigelurile sunt verzi, roșii, galbene, albastre, roz, portocalii. Dar culoarea însăși ne spune puțin despre componentele chimice care alcătuiesc un anumit agent de răcire. Producătorul își poate vopsi produsele în orice culoare fără a schimba calitatea antigelului. Prin urmare, concentrarea pe culoare atunci când cumpărați antigelul este o concepție greșită în rândul șoferilor. Care este cel mai bun antigel? Trebuie să vă concentrați asupra mărcii producătorului și asupra prețului.

Clasificarea și caracteristicile antigelului

O selecție largă de antigel, marcaje și nume diferite, culori diferite - toate acestea confundă și complică alegerea. De fapt, atunci când o faceți, nu este încă prea dificil să înțelegeți diferite tipuri și varietăți de lichide de răcire. Toate antigelurile sunt împărțite în grupuri și subgrupuri, în funcție de pachetele de aditivi anticorozivi proiectați, după cum sa menționat deja, pentru diferite tipuri de mașini. În acest caz, antigelurile sunt de generații diferite. Agenți de răcire anorganici de primă generație. Se mai numesc și silicat, datorită utilizării substanțelor silicatice în ele. De obicei sunt verzi, albastru-verzi și galbene. Antigelurile nord-americane din acest grup sunt bogate în fosfați și sărace în silicați. În Europa, utilizarea fosfaților și a nitriților pentru antigel este interzisă. Și conținutul de silicați este, de asemenea, în continuă scădere în timp, ceea ce se reflectă în indicația de pe etichetă - Formula cu conținut scăzut de silicat. Această generație de antigel cu silicat este denumită G11 sau G48. Al doilea grup este agentul de răcire organic. Acizii organici sunt folosiți ca aditivi principali. Antigelurile din acest grup sunt desemnate G12, G12 + și G30 (VW), G33 (PSA) și G34 (GM). De obicei sunt de culoare portocalie, roșie sau roz. Nu conțin nici silicați, nici fosfați, nici nitrați și amine. Un alt grup este antigelul lobrid, etichetat G40. Conțin cantități mici de silicați și foarte puțini fosfați. Culorile sunt galben, verde sau portocaliu.

Cum se alege un antigel

Cum se alege antigel?

Nu obosim niciodată să repetăm că potrivirea culorilor este o amăgire. Selecția corectă se bazează pe marca automobilului. Utilizați numai produsul specificat de producător. Informațiile relevante sunt conținute în programele de selecție, în cărțile de servicii. Mărcile producătorilor, desigur, pot diferi, dar aspectul - în niciun caz. De regulă, atunci când cumpărați antigel, vânzătorul pune o întrebare despre marca și modelul mașinii sau vă întreabă de ce anume aveți nevoie. Dacă consultantul vă întreabă ce culoare vă interesează, este mai bine să cumpărați lichid de răcire în altă parte.

Când trebuie să adăugați lichid de răcire?

Mașina în sine vă va informa despre necesitatea adăugării de antigel. Dacă lipsește lichid de răcire pe tabloul de bord, indicatorul corespunzător se va aprinde. El este descris ca un termometru scufundat în lichid. Nivelul antigelului poate fi determinat vizual dacă vă uitați la rezervorul de expansiune (dacă este utilizat într-o mașină. În unele modele, lichidul de răcire este turnat direct în radiator). Rezervorul este translucid, astfel încât nivelul lichidului din acesta este vizibil, iar rezervorul în sine are un risc (marcaj) al nivelului optim, în raport cu care este ușor de navigat indiferent dacă merită sau nu să îl reumpleți. Experții recomandă, de asemenea, că, atunci când cumpărați o mașină, merită să înlocuiți complet conținutul sistemului de răcire, pentru orice eventualitate, și apoi să o reumpleți după cum este necesar. Se întâmplă că pe drum a apărut brusc un indicator despre scăderea nivelului de antigel, dar șoferul nu îl are la el și sunt sute de kilometri până la o benzinărie sau un magazin auto. Într-o astfel de situație, este permisă completarea cu apă distilată, care va putea compensa pierderea nivelului pentru o vreme. Este complet inacceptabil să interferați cu diferite tipuri de lichide de răcire. Aditivii lor pot intra într-o reacție imprevizibilă, care poate prezenta diverse amenințări la sistemul de răcire a mașinii: coroziune, înmuiere, scurgeri, blocaje, supraîncălzire și așa mai departe.

Cum se alege un antigel

De ce scade nivelul lichidului de răcire?

Cea mai frecventă cauză este o scurgere a sistemului. Repararea unui furtun flexibil este simplă. Dacă rezervorul este crăpat, atunci trebuie sudat, ceea ce este mai dificil, sau înlocuit. Nivelul lichidelor de răcire poate „sări” atunci când temperatura mediului se schimbă brusc. În acest caz, trebuie doar să completați lichidul de răcire.

Cum se scurge antigelul?

Cel mai adesea, nu veți putea elimina singur lichidul de răcire din sistem. Aceasta este o sarcină pentru meșter. Trebuie remarcat faptul că antigelurile sunt toxice. Este interzisă pătrunderea lor în apă sau în sol. Prin urmare, eliminarea sa competentă nu este mai puțin importantă decât canalul de scurgere în sine. Și acesta este un alt motiv pentru care merită să înlocuiți antigelul într-un service auto. Dacă se utilizează concentrat la turnare, atunci trebuie să acordați atenție proporțiilor recomandate pentru diluarea cu apă. De multe ori acest lucru este unu la unu (1: 1), dar nu este întotdeauna cazul. În primul rând, concentratul de lichid de răcire este turnat în sistem, apoi apă distilată.

  Sus