19 ianuarie 2023

De sistemul de frână a automobilului se defectează adesea iarna?

De sistemul de frână a automobilului se defectează adesea iarna?

Statisticile arată că cel mai adesea problemele cu sistemul de frânare din mașini apar în sezonul rece. Defecțiunile sistemului sunt cauzate cel mai adesea de starea lichidului de frână în timpul iernii. Ce face lichidul de frână? Transmite forța de la frână prin cilindri către plăcuțele de frână. Deci, de regulă, își pierde proprietățile mai repede iarna - datorită proprietății specifice a TJ, care se numește higroscopicitate - tendința de a absorbi apa. Pe măsură ce proporția de apă din lichidul de frână crește, punctul său de îngheț crește, iar riscul de fierbere în timpul suprasarcinii crește.

De ce lichidul de frână începe să absoarbă rapid umezeala iarna? Cel mai adesea, iernile sunt umede - însoțite de zăpadă, nămol, care cad adesea în compartimentul motorului. Iar scăderea temperaturii după o noapte de iarnă reduc etanșeitatea circuitului sistemului de frânare datorită expansiunii și contracției constante a elementelor din cauciuc, plastic.

sistemul de frână a automobilului

Înghețarea lichidului de frână are loc cu o proporție mare de apă în sistem și la temperaturi scăzute. La ce temperatură îngheață lichidul de frână? Cu cât s-a dovedit a fi mai multă apă, cu atât minusul duce la înghețarea acesteia. Formarea gheții în sistemul de frânare duce la efectul de „defecțiune” a pedalei de frână - defectarea parțială și chiar completă a frânelor, care este un aspect critic al siguranței traficului. În consecință, astfel de situații nu ar trebui permise.

A doua consecință a scăderii calității lichidului de frână este scăderea punctului de fierbere. În funcție de clasă, lichidele de frână au un punct de fierbere de la 160 la 240 de grade, însă, pe măsură ce apa se acumulează în sistem, proprietățile de protecție scad, iar sistemul de frână începe să fiarbă mult mai repede. Factorul fundamental care influențează temperatura în sistemul de frânare este stilul de condus. Conducerea dinamică, agresivă, cu accelerare și frânare puternică, crește rapid temperatura în sistemul de frână. Dacă lichidul de frână fierbe, frânele eșuează în același mod ca atunci când îngheață, ceea ce duce la aceleași consecințe. Dar dacă șoferului îi este mai greu să controleze înghețarea TJ-ului, atunci o călătorie calmă și atentă îl va proteja de fierberea frânelor. Mai ales în sezonul de iarnă.

Puteți reduce probabilitatea problemelor de frână în timpul iernii schimbând lichidul de frână. Mulți șoferi din Moldova, dar și din alte țări, preferă să facă acest lucru de fiecare dată înainte de sezonul rece, fără a aștepta intervalele de înlocuire recomandate de producătorii auto (de obicei 30.000 km). În același timp, merită să cumpărați un lichid de înaltă calitate, de la un producător bine stabilit pe piață.

sistemul de frână a automobilului

  Sus