15 decembrie 2022

Filtre de combustibil. Dispozitiv, tipuri și înlocuire

Filtre de combustibil. Dispozitiv, tipuri și înlocuire

Pentru ce sunt filtrele de combustibil?

Cerințele privind calitatea și puritatea combustibilului sunt înăsprite în mod constant. Cu toate acestea, atât benzina, cât și motorina conțin întotdeauna contaminanți în cantități diferite. Factorii de transport, depozitare, impact asupra mediului nu pot fi niciodată excluși complet. Principalele tipuri de contaminare a combustibilului sunt praful, care se transformă în murdărie, și apa, care este fie condens natural (în cazul motorinei), fie, ca și praful, intră în combustibil din mediul înconjurător. Aceste două tipuri de impurități afectează negativ funcționarea și starea motorului cu ardere internă și duc la uzura prematură a diferitelor elemente ale motorului cu ardere internă și o scădere a puterii acestuia.

Impuritățile străine din combustibil sunt dăunătoare pentru mașină. Pentru a le elimina, se folosesc filtre de combustibil.

Principiul de funcționare al filtrului de combustibil

Combustibilul din rezervorul de benzină trece prin sistemul de combustibil către motorul cu ardere internă. În conducta de combustibil se curăță benzina sau motorina, astfel încât combustibilul să intre în motor fără impurități.

Filtrele pot fi construite în diferite locuri. La ieșirea rezervorului există filtre grosiere (grile), în pompa de combustibil există elemente filtrante cu celule de captare de dimensiuni medii. În sistemul de injecție sunt instalate filtre fine.

Etape de curățare

În stadiul actual de dezvoltare, filtrele au un sistem complex de curățare, constând dintr-un set de două până la patru capcane pentru impurități. Prima etapă de curățare este cea mai simplă și mai grosieră, captând cele mai mari particule. Acestea sunt elemente de plasă. Acesta din urmă este cel mai subțire și păstrează cele mai mici fracții - cele mai periculoase din cauza zgârieturilor pe care le lasă pe suprafețele interioare ale motorului.

Elementele de filtrare reutilizabile sunt realizate din materiale care pot fi spălate și refolosite. De exemplu, alamă și ceramică. Materialele de unică folosință sunt realizate din pânză sau hârtie. De regulă, acestea sunt etape pentru curățarea fină.

Filtrele pentru motoarele pe benzină ar trebui să capteze microparticule cu dimensiunea nu mai mare de 10-15 microni. Sistemele diesel sunt mai complicate și necesită o curățare mai fină, inclusiv o atenție sporită pentru îndepărtarea apei.

Filtre de combustibil

Dispozitiv de filtru de combustibil

Filtrele de combustibil au o carcasă durabilă, rezistentă la căldură și etanșată, din oțel sau polimer. La unele modele, o parte a corpului este transparentă, astfel încât să puteți vedea direct gradul de umplere a filtrului și să înlocuiți elementele de filtrare la timp.

Carcasa are fitinguri de intrare și ieșire. O supapă de reducere a presiunii poate fi, de asemenea, disponibilă pentru a elibera excesul de combustibil în cazul unei presurizări neautorizate a sistemului de combustibil.

Filtru de decantare

Acest tip de filtru de combustibil este conceput pentru a separa și elimina apa din combustibil. Combustibilul intră în acest filtru de sus. Apa, ca un lichid mai greu, se depune și este evacuată printr-o supapă din partea inferioară a carcasei, iar combustibilul purificat se deplasează mai departe de-a lungul liniei. Cele mai avansate filtre de sedimente au senzori de apă.

Filtre de combustibil încălzite

În motorină, când temperatura scade, se formează parafină, care nu ar trebui să intre în motorul cu ardere internă sub formă de fulgi. Pentru a o dizolva, filtrele de motorină de un nivel bun au o funcție de încălzire: motorina, care trece prin acest modul, este încălzită, iar parafina se dizolvă din nou în el.

Filtre de combustibil

Înlocuire

Termenele și perioadele pentru schimbarea sau curățarea elementelor filtrante sunt determinate de instrucțiunile producătorului și variază de la 10.000 km la 70.000 km. Filtrele fine spiralate durează mai mult decât cele de forma „stea”. În același timp, condițiile de funcționare au o mare influență asupra duratei de viață a filtrelor. Încărcături crescute, combustibil cu un nivel ridicat de contaminare pot provoca înfundarea filtrului înainte de timpul specificat valorile kilometrajului. Semnele indirecte vor fi:

  • sunt probleme la urcarea unui deal;
  • există fluctuaţii ale puterii de lucru în funcţionarea motorului cu ardere internă;
  • funcţionarea motorului devine neuniformă;
  • consumul de combustibil crește;
  • Motorul începe să se oprească intermitent.

Faptul că filtrul de combustibil este complet înfundat poate fi indicat și de pictograma iluminată Check Engine. Diagnosticarea cea mai precisă va fi făcută de un scanner care va înregistra diferența de presiune înainte și după filtrul din sistemul de alimentare.

Instalare

În momentul înlocuirii, filtrele reutilizabile sunt demontate, spălate cu kerosen sau cu un agent de curățare special și instalate înapoi. Articolele de unică folosință sunt înlocuite cu altele noi. Când instalați filtre, este important să luați în considerare regula direcției fluxului de combustibil, astfel încât filtrul să nu fie instalat înapoi. Filtrele sunt de obicei marcate cu o săgeată care arată direcția fluxului de combustibil de la rezervor la motor.

Filtre de combustibil

Selectarea filtrului de combustibil

La ce companie să alegi un filtru de combustibil pentru un motor diesel sau pe benzină? Există zeci și chiar sute de mărci de filtre pe piață. În procesul de selecție, reputația mărcii în rândul experților, recenziile reale de la șoferi și prezența unui dealer oficial în țara dvs. sunt importante. O recomandare suficientă poate fi opinia meșterului, întreținându-vă constant mașina (dacă există). De obicei, meșterii sfătuiesc să nu economisească consumabile. Au deja un preț nu prea mare, dar sunt importante pentru prelungirea duratei de viață a elementelor motorului cu ardere internă (inclusiv duze) și a sistemului de combustibil.

În toate cazurile, trebuie să cumpărați filtre numai de la vânzători autorizați, care protejează împotriva contrafacerii, în ambalaj complet și în niciun caz mototolit.

Ca și în cazul altor produse, cu cât calitatea filtrelor este mai mare, cu atât prețul este mai mare. Produsele Mann, Bosch, Filtron, Mahle, Ufi, Sakura sunt recunoscute pe scară largă ca filtre de cea mai înaltă calitate. Astfel de filtre sunt de obicei folosite pe mașini noi și scumpe. Dacă există dorința de a alege filtre cu un raport optim calitate-preț, atunci în această categorie există un număr imens de mărci mai puțin cunoscute publicului larg, dar familiare specialiștilor. Agropiese TGR oferă clienților săi filtre de combustibil Denckermann si de alte branduri care s-au dovedit și au în același timp un preț foarte competitiv.

  Sus